У яких випадках звертатися до психологічної служби:
- Якщо у Вашій родині є проблеми, які постійно турбують Вас, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
- Якщо хтось примушує Вас до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують власну гідність, а Ви не знаєте як себе поводити у такій ситуації;
- Якщо Ви потребуєте допомоги лікаря або юриста, проте не наважуєтеся звертатися до батьків;
- І просто коли здається, що всі інші відвернулися від Вас і ніхто вже не зрозуміє.
Мета роботи психологічної служби: психологічне забезпечення та підвищення ефективності навчально-виховного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників.
Основні завдання психологічної служби:
- сприяння повноцінному особистому, інтелектуальному і професійному розвитку особистості учня на кожному віковому етапі
- створення умов для формування в учнів мотивації до самовиховання і саморозвитку, підвищення зацікавленності до навчання
- формування психологічної готовності учнів до дорослого самостійного життя та подальшої реальзації себе
- виховання в учнів: працьовитості, позитивного ставлення до праці як необхідної умови становлення громадської позиції особистості, гуманних та естетичних почуттів, моральних якостей
- забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу від системи «психолог-учень» до системи «психолог-педагог-учень»
- створення умов для розвитку педагогічної рефлексії
- визначення мікроклімату в навчальному закладі, відношення педагогів до учнів та взаємовідносин в колективі
- профілактика і корекція відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку учнів
- проведення психолого-педагогічного патронажу учнів пільгового контингенту, адаптаційних заходів
- профілактика девіатної поведінки, різного роду залежностей
- пропаганда здорового способу життя
- співробітництво з батьками, педагогами, розширювання психолого-педагогічних знань
- дослідження сфери сімейних та міжособистісних стосунків
- надання допомоги учням, викладачам і батькам в екстремальних і критичних ситуаціях, допомога в вирішенні особистих проблем і проблем соціалізації
Основні види діяльності психологічної служби:
- діагностика – психологічне обстеження учнів та навчальних груп, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку учнів, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
- корекція – здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
- реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги учням, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
- профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
- прогностика – розробка і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку учнів і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.
Основні напрями діяльності психологічної служби:
- консультативно-методична допомога всім учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання, виховання і розвитку учнів;
- просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури в навчальному закладі та у сім’ї;
- превентивне виховання (через засоби масової інформації, під час навчальної діяльності в рамках навчальних програм або як окремого предмета), метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я; профілактика алкоголізму, наркоманії, ВІЛ-інфекції і злочинності.
У яких випадках звертатися до соціального педагога
- Проблеми у спілкуванні та взаєминах
– Конфлікти з однолітками, учителями чи батьками.
– Відчуття ізольованості або труднощі у встановленні контактів. - Складнощі у навчанні та мотивації
– Низька успішність, втрата інтересу до навчання.
– Труднощі в адаптації до нових умов або зміни колективу. - Особисті та емоційні проблеми
– Стрес, тривожність, депресивні стани.
– Низька самооцінка або труднощі в самовираженні. - Складні життєві обставини
– Сімейні проблеми, насильство, булінг.
– Фінансові труднощі, потреба у соціальній підтримці.
Мета роботи соціального педагога
– створення сприятливих умов для розвитку, соціалізації та захисту прав здобувачів освіти шляхом надання психологічної, педагогічної та соціальної підтримки.
Основні завдання соціального педагога:
- Соціальний захист здобувачів освіти – виявлення та підтримка здобувачів освіти, які опинилися в складних життєвих обставинах.
- Профілактика негативних явищ – запобігання булінгу, насильству, правопорушенням, шкідливим звичкам.
- Сприяння адаптації здобувачів освіти – допомога у звиканні до нового середовища (після зміни навчального закладу, курсу тощо).
- Робота з сім’ями – взаємодія з батьками для підтримки гармонійного розвитку здобувача освіти.
- Формування соціальних компетенцій – розвиток комунікативних навичок, емоційного інтелекту, толерантності.
- Психолого-педагогічний супровід – співпраця з учителями, психологами та адміністрацією щодо створення комфортного навчального середовища.
- Організація просвітницької діяльності – проведення тренінгів, лекцій та заходів з актуальних соціальних тем.
- Робота з документацією – ведення обліку здобувачів освіти, складання звітів, координація соціальної допомоги.
Основні види діяльності соціального педагога:
- Діагностична – вивчення соціального середовища здобувачів освіти, аналіз їхніх проблем і потреб.
- Прогностична – розробка програм і заходів для підтримки та розвитку здобувачів освіти.
- Консультативна – надання порад здобувачам освіти, батькам і педагогам щодо соціальних питань.
- Профілактична – запобігання булінгу, насильству, правопорушенням, шкідливим звичкам.
- Корекційно-реабілітаційна – допомога здобувачам освіти у подоланні труднощів і кризових ситуацій.
- Організаційно-методична – підготовка та проведення заходів, тренінгів, круглих столів.
- Посередницька – взаємодія з адміністрацією, психологами, соціальними службами та іншими організаціями.
- Правозахисна – захист прав здобувачів освіти, попередження дискримінації та соціальної несправедливості.
Основні напрями діяльності соціального педагога:
- Соціально-правовий – захист прав та інтересів здобувачів освіти, взаємодія з соціальними службами, ювенальною поліцією, опікунськими радами.
- Психолого-педагогічний – створення умов для комфортної адаптації, емоційного благополуччя та розвитку здобувачів освіти.
- Профілактичний – запобігання негативним явищам (булінгу, насильству, правопорушенням, шкідливим звичкам).
- Соціально-реабілітаційний – підтримка здобувачів освіти, які опинилися у складних життєвих обставинах, організація соціальної допомоги.
- Організаційно-методичний – планування і проведення тренінгів, лекцій, виховних заходів з актуальних соціальних питань.
- Консультативний – надання підтримки здобувачам освіти, батькам, педагогам щодо вирішення соціальних проблем.
- Просвітницький – формування соціальних компетенцій, розвиток комунікативних навичок, толерантності та відповідальності.
- Психологічне здоров’я: правила висловлювання гніву
- Як подолати стрес, перебуваючи в укритті
- Як покращити психологічне здоров’я
- Як навчати під час війни?
- 7 порад психолога, які допоможуть спілкуватись у час війни
- Методика визначення спрямованості особистості – на досягненні успіху / уникнення невдачі (А.А. Реан)
- Як правильно розвивати цілеспрямованість
- Заповіді для творчої особистості
- Тест самовизначення
- Тест-опросник для визначення самооцінки
- 12 кроків до успіху від Брайана Трейсі
Світлі книги: читайте та відновлюйтесь
Порада психолога: Топ-9 книг, які можуть допомогти підліткам краще зрозуміти себе
Підлітковий вік – це час великих змін, коли хлопці та дівчата намагаються зрозуміти себе, навколишній світ і місце у ньому. Читання книг може допомогти у цьому непростому процесі. Читати корисно в будь-якому віці. Бо література не лише розважає, а ще й навчає. А коли ти дитина чи підліток, то в книжці можеш прочитати те, про що соромишся запитати, або тобі важко сформулювати запит.
Читання допомагає підліткам:
– розширювати кругозір і дізнатися про різні культури, звичаї та ідеї;
– розвивати критичне мислення і вміння аналізувати інформацію;
– висловлювати свої емоції та почуття;
– знаходити підтримку та розуміння в схожих на себе героїв.
Ці твори корисно буде прочитати.
«Хто ти такий?» Артем Чех
https://uabooks.co.ua/hto-ti-takij-14741/
Ця книга пропонує підліткам роздуми про власну ідентичність, самооцінку та стосунки з іншими людьми. Вона стимулює до самопізнання та розвитку особистості.
«Який чудесний світ новий!» Олдос Гакслі
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=2934#google_vignette
Книга, що пояснює ідею залежності від суспільства та її наслідки, культуру споживання та залежності, до чого це призводить, наскільки важливо будувати власну систему цінностей та знаходити в світі своє місце.
«Похвала глупоті» Еразм Роттердамський
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3963
Відповідь на «Утопію» Мора від його товариша. Чудова робота, яка розкриває розуміння вікової психології, соціуму та людської природи в цілому, також корисна для підліткового формування.
«Ігри, в які грають люди, люди, які грають в ігри» Ерік Берн
https://worldinbooks.com.ua/knigi/ihry-u-iaki-hraiut-liudy-erik-bern/
Психологічна література, розуміння конфліктології та побудови стосунків у суспільстві. Книга складна, для тих підлітків, які цікавляться подібними темами й хочуть краще розуміти себе та людей.
«Книга Людина в пошуках справжнього сенсу. Психолог у концтаборі» Віктор Франкл
Психолог, який написав книгу в концтаборі. Неймовірно розширює розуміння сприйняття життя, труднощів, перемог і захисту власних цінностей.
«Переможцю не дістається нічого» Ернест Гемінґвей
https://kyivdaily.com.ua/gemingvey/
Невеликі оповіді, які занурюють в світ чуттєвості, особистісних проблем та переживань. Описи повсякдненності та переживання труднощів персонажами розвивають творче мислення, емпатичність та дають можливість більше зрозуміти особливості світу дорослих.
«Іліада» та «Одіссея» Гомер
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=529#google_vignette
Класичні епоси про героїчні пригоди та важливі життєві уроки. Образ героїзму, міфічність подій дають можливість зануритись в світ фантазій, а також вчать аналізу і критичному мисленню підлітка.
«Цитадель» Антуан де Сент-Екзюпері
https://knigoed.club/4926-citadel.html#google_vignette
Погляд на життя через призму відповідального існування і природи речей та людей. Про те, як керувати колективом, будувати сімейні стосунки, як пізнати себе.
«Утопія» Томас Мор
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3752#google_vignette
Апогей юнацького максималізму, бажання створити ідеальний світ, доформувати розуміння ідеального соціуму, щоб інтуїтивно почати його критикувати. Сприяє розвитку критичного мислення.
СЛУЖБИ, ОРГАНІЗАЦІЇ З ЯКИМИ МИ СПІВПРАЦЮЄМО ТА ДО ЯКИХ ТИ МОЖЕШ ЗВЕРНУТИСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ:
Запорізький міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
Що? Консультування, допомога у вирішенні складних життєвих ситуацій, соціальний супровід. Проведення просвітницької роботи в молодіжному середовищі
Де? бул.Центральний 20; Телефон довіри (цілодобово): 15-84, 067-515-15-84, 095-845-14-84, 063-404-92-84
Коли? Пн-Пт. 8.00-17.00 т. 233-90-86
Як? Безкоштовне обслуговування
Відділення медичної допомоги підліткам та молоді
«Клініка дружня до молоді»
Що? Огляд, діагностика, консультації: гінеколога, дерматовенеролога, психолога, обстеження на ВІЛ. Проведення просвітницької роботи в молодіжному середовищі
Де? пр. Леніна 72; т. 764-23-07, 764-18-72
Коли? Пн-Пт. 8.00-18-00
Як? Безкоштовно, анонімно. З 14 років дозволено без батьків
Благодійний Фонд «Сподівання»
Що? Консультація з питань здорового способу життя, ризикованої поведінки, наркозалежності, видача контрацепції. Проведення просвітницької роботи в молодіжному середовищі
Де? вул. Сталеварів 28; 34-11-22 (цілодобово)
Коли? 8.00-17.00 т. 236-83-14
Як? Безкоштовно
Жовтнева районна організація Товариства Червоного Хреста
Що? Консультування, допомога у вирішенні складних життєвих ситуацій, соціальний супровід. Проведення просвітницької роботи в молодіжному середовищі
Де? вул. Дзержинського 26; т.764-28-23
Коли? 8.00-17.00
Як? Безкоштовне обслуговування
Запорізька обласна громадська організація «Флоренс»
Що? Надання соціальних послуг, організація і здійснення профілактичних заходів для різних категорій населення
Де? пр. Леніна,42/18; т.764-51-14
Обласний шкірно-венерологічний клінічний диспансер.
Шкірно-венерологічне відділення №2
Що? Огляд, діагностика, консультація дерматовенеролога. Обстеження на ВІЛ. Кабінет «Довіри». Можливе безкоштовне лікування за наявності направлення від Фонду «Сподівання»
Де? вул. Північне шосе 2; т.236-46-76
Коли? Пн-Пт. 8.00-18.00
Як? Безкоштовне анонімне обслуговування. З 14 років дозволено без батьків
Запорізький обласний центр з профілактики та боротьби зі СНІДом
Що? Обстеження на ВІЛ, консультація
Де? вул.Сталеварів 28; т.228-20-38, 34-11-22
Коли? Пн-Пт. 8.00-20.00
Як? Безкоштовно
Центр реабілітації репродуктивної функції людини
Що? Огляд, діагностика, консультація: гінеколог, андролог, психолог, сексопатолог. Обстеження на ВІЛ. УЗД (частково платне). Амбулаторний прийом , стаціонар , оперативне лікування
Де? вул.Дивногорська буд.5 (кабінет 1) т. 224-05-85; вул.Правди 3-а (кабінет 2)
Як? Безкоштовно, за записом, без направлення
ДНЗ “ЗВПУ моди і стилю”
Статистика
Телефони:
+38(066)1516759
+38(068)9351500
+380(61)2895518
+380(61)2895516
Розклад роботи
Пн-Пт: 8:00-16:30
Сб, Нед: закрито